من جاروکش سنگر رزمندگان اسلام هستم

بسیار متواضع و فروتن بود  و در جواب افرادی که از او درباره مسئولیتش در جبهه می پرسیدند ، پاسخ می داد «من جاروکش سنگر رزمندگان اسلام هستم .»در حالی  که یک تیر بارچی ورزیده و ماهر بود و صد البته سرانجام کار چنین مردانی جز آرمیدن در سایه ی نیکوی شهادت نیستشهید حسن آویژگان
شهید حسن آویژگان فرزند خداوردی در اول شهریورماه سال 1343در روستای جلایر دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان زادگاهش و مقطع راهنمایی را در روستای خانک پشت سر گذاشت .

مدتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی ، با گذراندن یک دوره آموزش نظامی ،آماده دفاع از انقلاب شدو دو سال خدمت سربازی را به طور متفاوت در جبهه گذراند و بعد از پایان خدمت خدمت مقدس سربازی ، مجدداًدر لباس یک بسیجی دواطلب ، عازم عرصه های نبرد شد .
بسیار متواضع و فروتن بود  و در جواب افرادی که از او درباره مسئولیتش در جبهه می پرسیدند ، پاسخ می داد «من جاروکش سنگر رزمندگان اسلام هستم .»در حالی  که یک تیر بارچی ورزیده و ماهر بود و صد البته سرانجام کار چنین مردانی جز آرمیدن در سایه ی نیکوی شهادت نیست و حسن نیز در مورخه 21/10/65 در شلمچه ، ردای سرخ شهادت بر تن کرد و به صف مریدان ثارا... پیوست و گل وجودش در کنار مزار شهید ابوالمعصوم ، در روستای جلایر به خاک سپرده شد .
وصیت نامه شهید

بار پروردگارا!پوشاننده ی تمامی عیوب و بدی ها ، از خطای من در گذر زیرا که  عمل قابل قبول که در شان مقام  احدیت باشد ، انجام ندادم. سپاس خدایی را که به من قدرت تشخیص صراط مستقیم را ازراه ضلالت و گمراهی عطا فرمودو به من آموخت که در این راه جز سعادت و قرب الهی ، چیز دیگری نیست.
امام را هیچگاه از یاد نبرید که این ابر مرد شجاع و جانشین پیامبر بود که درخت اسلام را بار دیگرطراوت بخشید .

تا فتح نهایی در برابر دشمنان زبون محکم و استواربایستید، پیام خون شهیدان را به تمامی ملت های جهان برسانیدو آنها را از خواب غفلت بیدار کنید. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: شهدای تفرش ، ،
برچسب ها : ,,,


تاريخ : پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394 | 8:7 | نویسنده : علی رضا جعفری |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.